Ga naar de inhoud
ICT en media op school
ICT en media in de eerste graad
ICT en media in de klas
Ondersteunende leerplatformen/handboeken
Computationeel denken en handelen
Basisgeletterdheid
ICT en media
ICT en media op school
ICT en media in de eerste graad
ICT en media in de klas
Ondersteunende leerplatformen/handboeken
Computationeel denken en handelen
Basisgeletterdheid
POV portaal
ICT en media /
Computationeel denken en handelen
Computationeel denken en handelen
Uitgangspunten/bouwsteen “Computationeel denken en handelen”
Eerste graad
Bouwstenen van digitale systemen begrijpen
Eindterm 4.3
Eindterm basisgeletterdheid 4.3
Leerdoelen | Bouwstenen van digitale systemen
Beoordelingscriteria
Concretisering
Basiscomponenten van een digitaal systeem
Proces van digitale informatieverwerking
Communicatie tussen digitale systemen
Zelf ontworpen algoritme toepassen om een probleem op te lossen
Wat verstaan we onder computationeel denken?
Computationeel denken in de klas
Eindterm 4.4
Eindterm basisgeletterdheid 4.4
Opbouw van het leerproces
Subdoelen en beoordelingscriteria
Concretisering
Wat is computationeel denken?
Stappen naar succes
Wat is decompositie?
Aan de slag met offline patronen
Wat is abstractie?
Basis programmeerstructuren
Unplugged programmeren: zonder ICT
Creƫren: maken wat je zelf hebt bedacht
Diagram: visualiseren van algoritmes
Plugged programmeren: met ICT
Vakintegratie
Wiskunde
Techniek – STEM